lørdag 24. september 2011

Flying start!

I går var jeg på besøk hos Marit (55) for første gang, og det gikk så utrolig bra!

Etter å ha måtte utsette besøket i tre uker på grunn av sykdom og litt forskjellig, tok jeg endelig turen etter jobb i går. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle forvente, men jeg hadde pratet med henne på telefonen 3-4 ganger, og hun virket veldig koselig. Derfor var jeg egentlig ikke nervøs eller noe, mest spent. Spent på kjemien, spent på hvordan hun var, spent på om vi ville finne tonen.

Det var i alle fall ikke noe å bekymre seg for, viste det seg! Vi pratet i vei om både smått og stort, generelt og privat, og det var knapt et minutts pause. Absolutt ikke et vondt ord om Lise som jeg besøkte før, men for en forskjell det gjør når personen man besøker er snakkeglad! Himmel og hav... De to timene fløy av gårde, og det var faktisk slik at da jeg så at det var på tide å dra måtte jeg sjekke klokken to ganger for å se om det faktisk var gått to timer allerede!

Hun har både TV og data med nett, så hun er mer oppdatert på de samme tingene som jeg følger med på. Det gjorde at vi hadde ufattelig mange flere temaer å prate om, alt fra Idol til Ari Behn. Vi pratet selvfølgelig også en del om katter, ettersom vi begge er crazy catwomen, hehe. Hun hadde to kjempefine gutter, en ung og en gammel.

Marit er dessverre syk, og får jevnlig behandling på sykehuset. Derfor er hun redusert, og ganske bundet til leiligheten. Hun har aldri vært gift eller fått barn, og er enebarn, og da er det fort gjort å plutselig innse at man er ensom. Når man da i tillegg ikke har normal livskvalitet og kommer seg ut på forskjellige ting, kan livet bli tøft. Men Marit måtte heldigvis bare vente i to måneder fra hun meldte seg hos Røde Kors til hun fikk tildelt meg, så nå håper og tror jeg i alle fall at hun kan få en litt lysere hverdag et par ganger i måneden.

Hun har allerede planlagt at neste gang skal vi ta TT-taxi til en kafé hun liker å dra til av og til og drikke kaffe. Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar