tirsdag 1. juni 2010

Er det noen hjemme?




I dag skulle jeg besøke Lise (81). Men, som flere ganger før, var hun ikke hjemme da jeg ringte på. Jeg vet hun skulle begynne på dagsenteret igjen, men det er ikke på tirsdager. Vi noterte både tid og klokkeslett i kalenderen jeg ga henne til jul forrige gang jeg var der, og hun pleier å ringe hvis det plutselig ikke passer, så jeg vet faktisk ikke hvor hun er eller hva som har skjedd.

Etter forrige gang, da det viste seg at hun var på sykehus, lagret jeg nummeret til Hjemmetjenesten på mobilen i tilfelle (er vel mer når enn hvis) det skulle skje igjen. Jeg har forsøkt å ringe dem flere ganger i dag, men surprise surprise, ingen som tar telefonen. Aner ikke om de også streiker? Kan vel ikke det, når det er folk som er avhengige av at de kommer hjem og gir dem medisiner?

Jeg er litt bekymret, ettersom jeg vet formen hennes ikke er allverdens. Men det er ikke så mye jeg får gjort, så jeg får bare se om Hjemmetjenesten ringer meg tilbake, eller om jeg eventuelt hører noe fra Lise selv eller søsteren hennes hvis det skulle ha skjedd noe. I mellomtiden satser og håper jeg på at hun bare hadde glemt det. Det ville jo ikke akkurat vært første gangen, i så fall!

(Du kan lese mer om bakgrunnen for denne bloggen her. Du kan også lese om hvordan du kan involvere deg, enten som besøksvenn, eller gjennom andre aktiviteter. Det finnes noe for alle!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar